Orteza dynamiczna Dunag 2- spotkanie :)

Pomysł zrodził się "przy okazji".

Kilka ładnych miesięcy temu, jeszcze długo przed wakacjami, podczas omawiania postępów i potrzeb rehabilitacyjnych Ignasia z jedną z Pań fizjoterapeutek padło zdanie, od którego wszystko właściwie się zaczęło... Zdanie o tym, że warto by było sprowadzić kombinezon Dunag 2 do naszego miasta, tak by Ignaś mógł w nim ćwiczyć nieco częściej, niż jedynie raz w tygodniu podczas odwiedzin w Ośrodku Hipoterapii w Bukowinie....

Niespecjalnie wówczas zapałałam entuzjazmem do tej idei, wręcz nawet w głębi ducha poczułam niechęć i opór przed kolejnym zabiegiem rehabilitacyjnym, czekającym naszego i tak już zapracowanego pięciolatka, jednak myśl rzucona w eter, powoli kiełkowała i przebiła się pewnym pomysłem na powierzchnię...

Przed wakacjami  zaczęłam prowadzić rozmowy wstępne... Właściwie byliśmy już wówczas skłonni kupić wspomniany kombinezon rehabilitacyjny (czyli fachowo nazywając: Ortezę Dynamiczną Dunag 2) do użytku naszego syna, ale pomyślałam, że przecież po pierwsze nie wiem, kto mógłby go upinać u nas na miejscu (i ćwiczyć z nim), a po drugie szkoda byłoby, żeby taki sprzęt - wykorzystany raz czy dwa w tygodniu- resztę czasu wisiał na przysłowiowym kołku i pokrywał  się kurzem...

Zadzwoniłam, gdzie trzeba, wypytałam o szczegóły i pomyślałam, że warto by zorganizować jakieś większe spotkanie, bo a nuż inni rodzice niepełnosprawnych dzieci byliby zainteresowani taką metodą rehabilitacyjną...

Życie podpowiedziało resztę :)

I oto, po wstępnych ustaleniach i kilku przyjemnych rozmowach, miło mi poinformować, że owszem, orteza dynamiczna Dunag 2 wkrótce pojawi się w naszej okolicy. Na początku faktycznie będzie z niej korzystał Ignacy, pracując z Paniami fizjoterapeutkami z zaprzyjaźnionego Reh4U, ale temat jest bardzo dynamicznie rozwijający się :) Niewykluczone, że niebawem inne dzieci również będą mogły korzystać z tej formy fizjoterapii, która dosłownie pomogła mu stanąć na nogi... 

Z tej również okazji już 11 października br właśnie w siedzibie Reh4U odbędzie się otwarte spotkanie warsztatowo-pokazowe z udziałem zainteresowanych pacjentów oraz twórcy ortezy- Pana Roberta Kwiatkowskiego. Będzie można poznać metodę, wypróbować kombinezon, zadać milion pytań i poznać szerokie możliwości zastosowania rehabilitacyjnego ortezy w pracy z dziećmi i ... dorosłymi.

Jeśli ktokolwiek z Was jest zainteresowany udziałem w tym spotkaniu, serdecznie zapraszamy! Taka okazja specjalnie często się nie zdarza ;) Być może tak blisko już się nie pojawi...


O ortezie i jej zastosowaniu można poczytać tu: 
http://www.ottoprodent.pl/index.php?p=8

lub tu:

http://hipoterapia.pl/kombinezon-dunag.html

tudzież u samego twórcy ortezy, czyli tutaj:

http://rob-reh.pl/prezentacja_ortezy.html


Wszystkie szczegóły dotyczące spotkania podane są na plakacie....





a ja, w imieniu organizatorów spotkania, serdecznie zapraszam :) 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Krótka historia długiej drogi

Nie ruszyłam.

CAŁE życie.